نوع سورت سنگقیمت به ازای هر متر
+A2.600.000 تومان
A1.800.000 تومان
H1.500.000 تومان
HB1.000.000 تومان
MA600.000 تومان
MB500.000 تومان
S400.000 تومان

سنگ تراورتن دره بخاری

سنگ تراورتن دره بخاری را می‌توان از پرکاربردترین و معروف‌ترین سنگ‌های ساختمانی معرفی کرد. این سنگ دارای طیف گسترده‌ای بوده و نمونه‌های متنوعی را به خود اختصاص داده است. یکی از نمونه‌های رایج آن، سنگ تراورتن دره بخاری است. این محصول که در دسته سنگ‌های آهکی جای گرفته، از رنگ و ظاهری فوق‌العاده جذاب برخوردار بوده و تغییرات محسوسی را در نمای ساختمان ایجاد خواهد کرد. تراورتن دره بخاری که محبوبیت بسیاری را از آن خود نموده، دارای تم سفید می‌باشد.

این سنگ حاوی موج‌های دایره‌ای شکل قهوه‌ای است و نمای اصلی را به شدت تغییر خواهد داد. تم رنگی آن از سفید تا کرم روشن، بژ و شکلاتی، متغیر است. هر یک از این رنگ‌ها، جلوه خیره کننده‌ای داشته و آن را تبدیل به یکی از خاص‌ترین سنگ‌های ساختمانی نموده‌اند. این سنگ دارای ساختار موج پیچ بوده و همین موضوع سبب شده تا امکان برش و فرآوری آن به صورت بی‌موج و موج دار فراهم گردد. البته روش مرسوم برای برش این سنگ، همان روش بی‌موج است که احتمال پرتی و شکنندگی سنگ در حین برش را از بین می‌برد.

ویژگی‌ها و مزایای تراورتن دره بخاری

دلایل متعددی باعث شده‌اند تا سنگ تراورتن دره بخاری در اوج نگاه ساختمان کاران قرار گیرد. با بررسی ویژگی‌ها و مزایای این سنگ، به دلایل انتخاب آن پی خواهیم برد:

  • حفره‌های موجود در این سنگ، قابلیت پر کردن توسط رزین اپوکسی و مواد پلی استر را دارند. این اقدام سبب افزایش کیفیت سنگ در حین فرآوری خواهد شد.
  • تراورتن دره بخاری در مقایسه با سایر سنگ‌های تراورتن، از میزان تخلخل کمتری برخوردار بوده و به همین دلیل به عنوان سنگ تزئینی انتخاب گردیده است.
  • سنگ تراورتن دره بخاری از ساب پذیری بالایی برخوردار بوده و این ویژگی، آن را از سایر سنگ‌های ساختمانی، متمایز نموده است.
  • سنگ فوق از قابلیت جذب آب کم برخوردار بوده و برای مناطق مرطوب، مناسب می‌باشد.
  • همچنین تراورتن دره بخاری به انواع سطوح به خوبی چسبیده و این کار توسط ملات صورت می‌گیرد.
  • این محصول یکی از سنگین‌ترین سنگ‌های ساختمانی محسوب شده و وزن بالایی دارد.
  • تراورتن دره بخاری یکی از مستحکم‌ترین سنگ‌ها محسوب شده و مقاومت بسیاری در برابر ساییدگی دارد.
  • این سنگ، غیر قابل فرسایش بوده و در برابر نور آفتاب، تغییر رنگ نمی‌یابد.
  • دارای سطح رویی خنک بوده و جهت استفاده در مناطق گرمسیری، مناسب خواهد بود.

کاربردهای سنگ دره بخاری

سنگ دره بخاری نسبت به انواع دیگر تراورتن، پرکاربردتر است. این سنگ نه تنها قابلیت اجرا در نمای بیرونی ساختمان را دارد، بلکه در نمای داخلی نیز قابل استفاده بوده و به آن ظاهری زیبا اعطا خواهد کرد. بسته به نوع سنگ، کاربردهای آن متفاوت خواهد بود. برای مثال از سنگ تراورتن دره بخاری بی موج، اغلب جهت اجرا در نمای کلاسیک و رومی استفاده می‌گردد. سنگ‌های تراورتن دره بخاری موج دار که در ابعاد اسلب برش می‌خورند، قابل نصب در هتل و کف سالن‌های پذیرایی خواهند بود.

همچنین این سنگ، قابلیت نصب در راه پله، راهرو، کفپوش و دیواره‌های ساختمانی را داشته و ردپای آن در ایستگاه‌های مختلف نیز به چشم می‌خورد. البته تراورتن دره بخاری به جز حضور پر رنگ خود در حوزه ساختمان، در سایر حوزه‌ها نیز نقش مهمی را بر عهده داشته است. انواع سازه‌های سنگی نظیر ابزارهای سنگی از آن حاصل گردیده و در مکان‌های گوناگون استفاده می‌شوند. شومینه، آبنما و سایر مصنوعات دکوراتیو و تزئینی را نیز از تراورتن دره بخاری تولید می‌نمایند.

قیمت سنگ تراورتن دره بخاری

قیمت سنگ تراورتن دره بخاری با توجه به عوامل مختلف برآورد می‌گردد، مانند:

میزان کیفیت

کیفیت سنگ یکی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت آن به شمار می‌آید. هر چقدر کیفیت سنگ فرآوری شده بیشتر باشد، به همان نسبت قیمت آن بالاتر خواهد بود.

سطح ضخامت

با افزایش ضخامت سنگ بر قیمت آن افزوده می‌گردد. بدیهی است سنگ‌های ضخیم، مقاومت بیشتری داشته و دارای ارزش و قیمت بالاتری خواهند بود.

رنگ

سنگ‌هایی که دارای هاله‌های کمتری هستند، قیمت بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند. به عبارت دیگر، هر اندازه سنگ، صاف‌تر و منظم‌تر به نظر برسد، به همان نسبت دارای سطح بالاتری از قیمت خواهد بود.

میزان شفافیت

نه تنها رنگ یکی از مولفه‌های مهم در تعیین قیمت سنگ تراورتن دره بخاری به شمار می‌آید، بلکه میزان شفافیت آن نیز بر قیمت تاثیر می‌گذارد. برای مثال سنگ‌هایی که شفافیت بیشتری دارند، گویای قیمت گران‌تر خواهند بود.

سورت بندی سنگ

تراورتن دره بخاری دارای سورت بندی‌های متعددی بوده و این موضوع نیز قیمت آن را تحت تاثیر قرار داده است.